reklama

Ako sa nám žije v Nórsku: Časť 3. Čo nám, prekvapivo, najviac chýba?

,,Čo ti tu chýba úplne najviac? ,,Už si sa ma to pýtala. ,,Áno? Nepamätám si to. Stále nad tým rozmýšľam. ,,Ľudia. ,,Aj tebe?? ,,Domi, veď to si mi povedala ty ráno.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (25)

Tí Slováci, to je strašný národ. Závidia ti aj nos medzi očami.
Bože, ako mi len chýbajú!
Maminka, babka, dedko.... Slavka, Radek, Timejka (musím vymenovať všetkých, aby nevznikli roztržky alebo oduté líca).
No nielen oni- aj TY! Aj keď ťa možno ani nepoznám.

Tá spontánnosť, zhovorčivosť a vrúcnosť.
Neraz som si počas dlhej cesty autobusom alebo v čakárni u lekára vypočula úžasný životný príbeh úplne neznámej babičky. Behal mi mráz po chrbte pri pomyslení, že aj ja by som prišla o muža (ktorého nemám) taká mladá, a vychovávala 5 malých detí (ktoré tiež nemám) úplne sama. 
Oslovovala ma "rybinko", dotýkala sa mojej ruky. So smútkom v očiach spomínala, že aj ona má takú vnučku, ako som ja. Študovanú. Ale býva v zahraničí, lebo tu zarobí máličko. A oni chcú s priateľom v živote niečo dosiahnuť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Takí sme.
Pokorní. Láskaví. Zábavní. Pohostinní a priateľskí.
Keď sa ma spýtate, ako sa mám, naozaj vás to zaujíma. Zapamätáte si, že mám malého bračeka a papagája, ktorý trpí depresiami. Stačí jediná káva, a viem, čo by ste NAOZAJ chceli robiť- keby ste tak nepotrebovali peniaze.

,,A akí sú, tí Nóri? Sú takí chladní, ako sa hovorí?"
Áno. Sú iní. Vybočujú z davu a neboja sa toho.
Sú sebavedomí a rýchlo dospelí. Zodpovednosť, ktorá nám robí vrásky a prináša temné sny, je pre nich výzvou. Túžia niečo dosiahnuť, niekým byť.

Nežijem v ideálnej krajine, aj keď sa to tak môže mnohým zdať. Žijem v krajine ľudí, ktorí majú svoje chyby, no v tomto článku sa ich nedozviete.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tak, ako som sa v USA naučila komunikovať, ale aj prejaviť lásku a vyjadriť pochvalu, v Nórsku sa učím sebavedomiu, ktoré nám doma toľko chýba. Beriem zodpovednosť na vlastné plecia a príležitosť chytám za pačesy.
Aj si doma občas poplačem, ale to už nikto nevidí.

Vraj, mladí ľudia, ktorí odídu do zahraničia, by sa mali neskôr vrátiť na Slovensko a zvestovať tajomstvá úspechu, ktorým sa "tam vonku" priučili.
Posielam vám, teda, odkaz o národe, ktorý stojí s hlavou vysoko vztýčenou. Ktorý sa nebojí prejaviť svoju nespokojnosť. Nebojí sa ničoho.

Ani my sa nebojme. Sme predsa Slováci. 


 

Dominika Hoferková

Dominika Hoferková

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Momentálne objavujem krásy Nórska. Mám sa tu super a o mojich tunajších zážitkoch, radostiach i starostiach sa mám chuť podeliť aj s Vami. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu