reklama

Medzičasom v Nórsku: Upršané, miestami pláž. Fašírky by sme si veľmi želali!

Ty ideš do Nórska? To sa asi veľmi neopáliš, čo?Žiadneho ľadového medveďa som tu zatiaľ nevidela, i keď prvé dni som ho asi pripomínala ja 5-timi vrstvami oblečenia.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Priznávam, ešte stále spávam pod dvomi paplónmi. Zimnicu už nemávam. Cestou do práce sa síce nemusíme prebrodiť cez 3-metrové záveje (sane som nechala doma), ale na ľadovec sa chystám! Aha, tuto: http://www.bfl.no/

Milí moji, odozva na predchádzajúci článok bola obrovskáááááá.(http://hoferkova.blog.sme.sk/c/428394/som-v-norsku-a-je-mi-tu-hej.html) Vo štvrtok ráno som sa zobudila do takmer 2-tisícovej reality (slovom: dvetisíc) a ešte so zalepenými očami som lapala po dychu.
Ale to, že niektorí z vás, muži, si pre túto príležitosť naozaj vytvoria životopis a naozaj ma vyhľadajú a zašlú mi ich... to ma naozaj pobavilo. Niektorí z vás by nám vedeli upiecť pravé francúzske bagety, iní by nám tu čo-to poopravovali a ďalší by určite radi pomohli s papierovačkami....
Preto vám prinášam oficiálne vyjadrenie 4 Čecho-Sloveniek v Nórsku: Vaše žiadosti boli pozorne preskúmané. Momentálne sme pristúpili s osobitnému hodnoteniu. Aktuálny stav môžete sledovať priamo tu, v mojich nórskych príbehoch. Výberový proces, bohužiaľ nie je uzatvorený. S poľutovaním Vám preto oznamujeme, že muž snov sa ešte stále nenašiel, tak s radosťou prijmeme ďalšie životopisy. :) Ešte šťastie, že ja som toho svojho princa už dávno našla! :)
 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Posielam vám krásny “horúci“ pozdrav z Nórska! Momentálne máme vo Flam typicky krásne letné počasie, príjemných 13-17°C spoločne s každodenným, už menej príjemným, dažďom. Bez nepremokavej bundy a náhradných ponožiek v batohu už ani neodídem z domu, a pre istotu kontrolujem predpoveď počasia každý večer pred spaním( a ešte niekoľkokrát počas dňa). Že či si mám zbaliť aj náhradné nohavice. A že ako bude v pondelok. Lebo to ma zaujíma zo všetkého najviac - vtedy mávam totižto voľno.
Dúfame v lepšie časy, no väčšinou sa opakuje presne rovnaký scenár: budíme sa do ďalšieho príjemného upršaného dňa, oblaky si malebne posedkávajú na Flamskych kopcoch.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Počas obednej prestávky sa nadšene presúvame z kuchynky na záhradu a vystavujeme tváre ostrému horsko-prímorskému slniečku. Naša nálada rapídne stúpa a v hlave už plánujem, ako si hneď po práci pôjdem oddýchnuť na pláž. No pred štvrtou, tesne pred naším odchodom z práce začína lejak, a tak sa moje plány z príjemného popoludnia na pláži menia na špurt domov, do tepla a sucha.

Bicyklovanie v daždi je ďalšou kapitolou nórskeho života, ktorú, ak tu chcete prežiť, musíte zvládať ako profík, a pre vlastné dobro sa túto disciplínu naučte čo najrýchlejšie! Jemný dáždik už ani nevnímame. Kapucňu? Dáždnik? Načo?! Počas po-pracovných búrok je pravidlom, že prší presne proti smeru našej jazdy- priamo do očí.
Či práve idem do obchodu alebo priamo domov (čo sú 2 rôzne smery), prší priamo proti mne. V tejto chvíli si želám, aby som mala pri sebe aj okuliare. Slnečné, potápačské, je mi to jedno. Skloním teda hlavu, bojujem s vetrom a ( mami, teraz nečítaj)... a zatvorím na pár sekúnd oči. Za chvíľku kontrolujem, či idem ešte stále po ceste alebo už po tráve... Ak je všetko v “cajku“, postup zopakujem.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mám super správy, tramtadadááá, mám nový bicykel! Ten môj starý, o ktorom som básnila v minulom článku, mi z bezpečnostných dôvodov zatrhli. Tomuto funguje všetko, čo má, ale udychčaná a unavená bývam stále rovnako. Neviem, kde sa stala chyba. Ja, nebicyklista som okrem jazdy proti dažďu a vetru musela zvládnuť disciplíny ako: jazda s nákupnými taškami alebo zdvihnutie oboch nôh súčasne pri prejazde cez bačorinu (čítaj kaluž). Jednu podstatnú vec sa ešte stále učím- odbočovanie. Viete, iným dopravným prostriedkom na cestnej komunikácii signalizujete zmenu smeru jazdy zdvihnutím (upažením) jednej alebo druhej ruky. No, a problém nástava, keď potrebujem odbočiť do práce, do obchodu alebo sa dostať domov. Jednoducho, s ľavou rukou mi to proste nejde. Včera večer, lejak. Na križovatke ukazujem, že chcem odbočiť vľavo, pani v aute mi vďačne odkývala a s úsmevom mi skrížila cestu. Je síce fajn, že som si urobila novú nórsku kamošku, no prišla som domov zmoknutá ako kura. Budem ešte trénovať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Sklamem vás, sneh a ľad v týchto zemepisných šírkach v lete nečakajte, aj keď Nórsko dokáže prekvapiť. Napríklad plážou.

Obrázok blogu

Naozaj ju tu máme, síce bez piesku, ale veď Slováci aj tak najradšej chodia na kamenisté chorvátske pláže. Nóri sú najlepší z najlepších, a tak od nich nikdy nezačujete, že tunajšia voda je ľadová. Je taká... osviežujúca.
Po príchode na pláž opriem bicykel, rozprestiem bundu, na ktorú sa posadím. Mikinu si samozrejme nechávam. Cudzinci sú tí, ktorí sú oblečení, Nóri sú tí vyzlečení, čo vychádzajú z vody s pivom v ruke. Ale ale, dievčatá, čo sú to za predstavy! Verte, že opálené svalnaté figúry by ste tu hľadali márne.

Najväčší kultúrny šok som však zažila minulý rok. Rovnaké teplotné maximá ako teraz, zima ako v ruskom filme (zbalila som si samozrejme letné šaty, plavky a kraťasy), neutíchajúci dážď. Klasická nórska letná idylka: rodinka s dvomi asi 5-ročnými deťmi na ľahšej 20 kilometrovej prechádzke. V tom DAŽDI sa zastavili u nás v hosteli, kúpili deťom aj sebe NANUKY a veselo pokračovali ďalej. Alebo sa prišli v tomto daždi kúpať do bazénu, do ktorého sme napúšťali vodu priamo z nádhernej horskej studničky. Len pre ilustráciu a navodenie zimomriavok: mala asi tak 5°C.

Nezúfajte teda, že máte na Slovensku také škaredé počasie. Založte si ohník v krbe (moja mamina napríklad včera kúrila, tak sa necíťte trápne). Kúpte si fľašku alebo rovno 2 dobrého vínka a tešte sa, že ste spolu. My tu máme čiastočnú prohibíciu- alkohol sa dá kúpiť len v špecializovaných predajniach, len v stanovenom čase. Prvý takýto obchodík je 3 hodiny cesty autobusom.
Aspoň si, čo sa týka počasia, nemáme čo závidieť!

Do vyčasenia, priatelia! A nezabudnite, ako mi hovorili Nóri: zima sa blíži.

Vaša Dominika 

Dominika Hoferková

Dominika Hoferková

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Momentálne objavujem krásy Nórska. Mám sa tu super a o mojich tunajších zážitkoch, radostiach i starostiach sa mám chuť podeliť aj s Vami. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu